Aventura 2: Sota ferro i gel


Sota ferro i gel

Podeu descarregar-vos  l'aventura en format PDF aquí bescanviant aquest codi: QWFP58W8HRMUWZDY o directament  a la plataforma de Lektu



Aventura de dos actes per a un grup de 4 a 5 aventurers i aventureres de nivell 4 o més.

«Fa mesos, el Concili Fetiller va enviar la nau BX-2Y-0U al planeta Goblin a investigar un seguit de ruïnes arcaiques, conegudes com karnuth, de les quals emanaven una forta llum lila; d'ençà que l’expedició va arribar, les comunicacions varen ser d’allò més confuses i pertorbants, fins que fa aproximadament 6 dies, es va rebre un senyal de socors i, de cop i volta, es va perdre tota comunicació  de l’expedició»

Objectius de l’aventura: trobar i rescatar la nau BX-2Y-0U i tota la seva tripulació.

Objectes inicials:

Tots els jugadors/es van equipats amb roba d’abric, perquè l’ambient és una tundra d’allò més freda. La roba d’abric es considera armadura de tela; anar sense aquestes vestimentes, provocaria un 1d6 de mal per acció a causa del fred.

Els jugadors/es tenen accés al diari d’en Cinvic, cap de l’anterior expedició; no obstant això, la informació no està completa, perquè és evident que algú ha eliminat o s’han perdut bastantes pàgines d’aquest diari. Ara per ara, aquest diari conté informació banal sobre albarans, factures, plantacions hidropòniques així com un dibuix d’un ésser desconegut tentacular. 

Acte 1: Localitzar la BX-2Y-0U.

«Heu estat convocats pel Concili Fetiller per a tal d’esclarir els fets de la nau  BX-2Y-0U, que fa dies que no dona senyals de vida.
El Concili ha preparat una altra nau, la BX-3Y-0U, nau germana de l’extraviada nau per tal de veure si aconsegueixen localitzar-la.
La darrera informació que tenen de l’anterior expedició és una entrada del diari d’en Cinvic, cap de l'expedició que diu així:
«dia 55: i ell ens portarà al camí cap a la veritat...»

Els jugadors/es es troben sobrevolant una gran tundra. Segons el Concili, és a prop d’on es va extraviar l’antiga expedició.
De cop i volta, una forta tempesta de neu els obliga a realitzar un aterratge d'emergència. En aterrar, veuen que la nau ha estat malmesa per aquesta tempesta i necessiten fer reparacions. Els radars indiquen que hi ha un petit poble amb vida cap a l’oest. Decideixen, doncs, anar al poble a buscar algun mecànic capaç d’arreglar la BX-3Y-0U i obtenir informació sobre l’extraviada expedició del Concili.

(Anotació: durant el trajecte de la nau al poble de l’oest, pots fer enfrontar els jugadors/es amb tot d’animals salvatges que surten al bestiari, això queda a criteri del director/a de joc).

«En arribar aquest poble, veieu que més que un poble, són un seguit de camions i estructures mineres en desús on golluts, minairons, cíborgs i humans han creat una petita comunitat, que es dedica bàsicament a la cria de silnecs. Aquest poble es coneix pel nom de Borne»

(Anotació: Allà els jugadors/es es poden dedicar a cercar informació sobre l’expedició, així com un mecànic.
Molts dels habitants del poble intentaran enredar els jugadors/es perquè realitzin tasques impossibles mentre els intenten robar.  En cas que algun jugador/a vulgui combatre amb aquests npj tots responen a les regles de civils humans i cíborgs, alguns guerrers humans i golluts, així com minairons pencaires.)


* En Roc no sap gaire bé que Karnuth, tan sols sap que és el nom que rep una antiga columna on de vegades els minairons s’hi troben per jugar a cartes i beure ratafia interespacial. Pot ser caldria preguntar-ho a un minairó...
Karnuth és per als minairons un lloc d’intercanvi comercial i de peregrinació, segons llegendes locals és la gran casa dels minairons... No obstant això, els darrers dies alguna cosa pertorba l’entorn amb xiuxiuejos d’allò més inquietants i molts minairons eviten el lloc.

En aquest poble els jugadors/es, si busquen amb ganes, poden trobar varies pàgines del diari d’en Cinvic, la qual diu el següent:

«Dia 18 de l’expedició, avui m’he despertat suat i molt febril... la paraula Taht’xula em ve al cap a totes hores.»
«Dia 30 de l’expedició, no sé si és per aquesta ventada constat o aquesta aurora boreal provinent del nord, però causa moltes interferències a les nostres telecomunicacions i no puc reportar al 100% l’expedició al Concili»
«Dia 32 després de dos dies donant voltes enmig de la tundra hem trobat una caravana de gatillops que es dirigeix a Borne, que sembla ser l'únic punt de civilització de la zona»
«Dia 33, cucs de permagel! Mai havia vist bèsties tan grans, han atacat la caravana i s’han menjat 3 gatillops, en Marc i han ferit en Martí»
«Dia 34, en Martí ha mort a causa de les ferides del cuc de permagel, ja portem tres baixes en aquesta expedició»
«Dia 36 de l’expedició, després de dies viatjant en aquella caravana de mala mort plena de gatillops, finalment hem arribat a Borne, una petita localitat enmig del no res. No obstant això, el nostre guia ens ha comentat que sol ser una parada quasi obligatòria per als minairons que es dirigeixen cap a Karnuth»
«Dia 37 de l’expedició: Altre cop he somiat amb ell, si el Concili sabés que he organitzat i influït perquè es realitzés aquesta expedició a partir d’una frase al peu de pàgina d’un llibre de mitologia i un somni, segurament em destituirien... però sé que ell és real.»


«Un cop heu investigat una mica i heu aconseguit algú que us pugui reparar la nau (la nau està en reparació),  poseu rumb cap a Karnuth.
 Segons el mapa Taht’xula està a 6 hores de camí rumb nord a través de la tundra.»
(Anotació: com a director/a de joc pots decidir si durant el trajecte o la reparació de la nau, els jugadors reben l’atac de bandolers de la zona. De ser així, utilitza les regles dels guerrers humans i golluts, assassins cíborgs i minairons ociosos.)

Durant el trajecte cap a Karnuth els jugadors/es troben el cadàver d’un elefant de les neus. Sembla ser que era una de les bèsties de càrrega que portava el Concili Fetiller. Entre les restes de l’animal mort, hi poden trobar la següent pàgina del diari d’en Cinvic:

«Dia 25 de l’expedició, m’han despertat els crits de l’exterior de la tenda, venien del Cíborg A47-Toni, que s’ha desplomat sense vida al cap de pocs segons. No sabem què li ha passat però no parava de cridar: “eviteu T’ath’xula”».

Els jugadors no poden saquejar l’animal mort, perquè el clima i animals carronyaires de la zona ja han arreplegat tot allò útil.

«En arribar a Karnuth al capvespre, veieu que és una gran columna de ferro, pedra i gel, amb runes escrites, que brillen amb colors liles molt intensos, envoltada de tendes i petites construccions (algunes d’aquelles tendes porten l’emblema del Concili Fetiller). Al peu de la columna hi ha tot de minairons que estan lluitant entre ells. Per una banda, hi ha uns minairons amb els ulls liles que no paren de cridar Car-hon-hara i d’altres que estan intentant protegir el que semblen unes furgonetes i camions»

« Després del combat, els aventurers i aventureres, troben moribund un minairó molt ancià, que els explica que el Concili Fetiller no hauria d’haver vingut mai a Karnuth, perquè han despertat el mal de Tath’xula». (Tot seguit, el minairó ancià mor)

Finalitzat el combat, els jugadors/es poden examinar aquest campament de minairons.


Objectes:
Ratafia interespacial dels minairons de Karnuth, causa els següents efectes:
restitueix 1d6 de vida
 -1d6 d’agilitat
+1d6 de força.


«En reposar forces i investigar els afores de Karnuth, comenceu a sentir un fort xiuxiueig que us provoca un malestar molt gran (els jugadors/es han de superar una tirada de resistència, qui la superi podrà entreveure al cel la imatge d’un temible ésser tentacular de dos grans ulls entre els núvols) i com que les runes de la columna comencen a brillar passant del color lila al magenta, de la columna s’obre una comporta d’on surt tot de fum i se senten uns crits esgarrifosos. De cop i volta, es gira una forta tempesta elèctrica on els llamps impacten a terra i comencen a destrossar-ho tot,  no teniu altre remei que entrar dintre la gran columna...»

Acte 2: Sota ferro i gel


«Heu entrat dintre la gran columna; a fora, la tempesta és molt forta, els xiuxiuejos són aquí més forts. De cop i volta, un llamp impacta la columna i enfonsa l’entrada, que fa quevosaltres quedeu tancats. Davant vostre hi ha un llarg passadís a les fosques que s’endinsa a les entranyes de la terra. Observeu que en aquest passadís hi ha el cadàver d’un cíborg del Concili Fetiller». (el jugador que vulgui investigar el cos, activarà una gravació on es mostra com aquest cíborg fugia d’altres membres del Concili Fetiller que l’acaben disparant i agafant un llibre de portades blaves)

A partir d’aquest punt els jugadors i jugadores es mouran pel següent mapa, desbloquejant portes, esquivant trampes fins a arribar a les zones inferiors de la columna. En aquesta part de l’aventura, els jugadors/es  s'enfrontaran a la sempiterna obscuritat, així com al xiuxiueig constant que inunda les sales, membres fetillers que han renegat del Concili, l’origen de Tath’xula i el mal que dorm dins seu.






1 cadàver d’un membre del Concili Fetiller, 2 cofres, 3 grups d'apòstates del Concili Fetiller, clau que obre la porta, 5 portes bloquejades, 6 ascensosr fets amb politges que porten al següent nivell, 7 trampes.


A mesura que investiguin veuran que el primer nivell són les restes de l’interior de la nau canut, aquí els jugadors/es poden trobar les següents 9 pàgines del diari així com un potenciador de nivell 3 de foc i armes de nivell 5.


«En obrir la porta de ferro amb runes, trobeu que la sala que teniu davant té un gran forat i un ascensor improvisat que s’endinsa encara més sota terra. Aquí el xiuxiueig és tan intens que us fa caure a terra, causant-vos molt de dolor (tira 2d6 per jugador/a de mal, sense possibilitat de salvar-se)  i us fa desmaiar... En despertar-vos, us trobeu lligats en una cova que té una resplendor lila i esteu sent vigilats per dos apòstates del Concili Fetiller. Al vostre costat, trobeu una cíborg del Concili molt malferida que us diu que seguiu el xiuxiueig i acabeu amb en Cinvic o ens condemnarà a tots i totes. Tot seguit, un dels vostres carcellers li dispara al pit i la mata.»

Aquí els jugadors/es es mouran pel mapa 2 enfrontant-se a membres apòstates del Concili Fetiller fins a arribar a l’origen d’aquest xiuxiueig.




1 ascensor que porta al pis superior, 2 zona de captiveri dels jugadors/es, 3 grup d’enemics (apòstates del Concili Fetiller), 4 Cinvic, 5 Car-hon-hara.

«Seguint l’origen del xiuxiueig heu arribat a un gran pont de pedra negra, que s’escalfa al tacte i s’alça sobre un immens barranc de gel. A la llunyania d’aquell barranc, podeu observar la silueta d’una ciutat plena d’edificis sense finestres... Sembla ser que heu trobat Tath’xula»

«En creuar el pont, veieu que davant vostre hi ha un mural immens on es veuen molts éssers (golluts, minairons, gatillops, humans, etc.) que lluiten contra un immens ésser tentacular i de dos grans ulls.  Sota el mural, hi ha tot de membres del Concili, i allà enmig en Cinvic, llegeix els versicles d’un llibre molt antic en una llengua desconeguda»

«Cinvic: Klaatu-barada-nikto! -Tot seguit, la paret explota matant tots els membres del Concili Fetiller.
 En Cinvic us mira i diu: Ja és massa tard... Ja no hi podeu fer res, l’Antic ha despertat». Llavors, us ataca.

Després del combat contra en Cinvic aquest deixa caure el «llibre de les runes de gel».
Objecte  «llibre de les runes de gel» resta un 10% a totes les estadístiques de Car-hon-Hara.

«En entrar pel forat de la paret arribeu a una gran volta, allà al mig un eéser tentacular de dos grans ulls us observa i es prepara per atacar-vos.»

Durant el combat contra Car-hon-Hara  els jugadors/es poden llegir el llibre un sol cop, que farà el seu efecte.

«En derrotar  Car-hon-Hara, la volta es comença a esfondrar i grans blocs de gel comencen a caure a terra. Sembla ser que heu derrotat el mal de Tath’xula, però si no voleu ser derrotats per tones de gel ja cal que sortiu corrents»

(els jugadors/es tenen 10 torns per fugir de la cova i de l’interior de la nau canut, tots tenen un penalitzador de menys 10 a l’agilitat)

«Heu aconseguit fugir de l’interior de la cova i la nau, a fora us espera la vostra nau espacial i la resta de l’expedició que s’ha quedat arreglant-la. Informar al Concili Fetiller d’aquesta troballa és la vostra prioritat número 1 i cal que aneu de pressa, perquè sembla ser que una forta tempesta elèctrica està a punt de començar... »

Fi
Aventura creada per Bernat Gómez Lucas





Bestiari de l’aventura: sota ferro i gel

El bestiari aquí mostrat és el que apareix a «l’aventura 2: sota ferro i gel», per això es mostra l’equip que porten, així com la recompensa que donen en ser derrotats.

Apòstata del Concili Fetiller (mida mitjana):

Aquest npj està subjecte a les següents regles: gana, set, fred, calor, cansament, verí i sagnat.
Els apòstates del Concili Fetiller poden ser humans, minairons, cíborgs o androides, en cas de ser cíborgs o androides no estan subjectes a les regles esmentades abans.



Regles especials de l’apòstata del Concili Fetiller: aquest pnj pot llençar un conjur qualsevol  del saber, de la mort i/o l’obscuritat fins a nivell 5.

Equip: espasa curta i/o destral, pistola, vestimenta completa de cuir.
Recompensa: una de les tres armes mencionades així com una peça de la vestimenta de cuir. (Ex: en caure derrotat un apòstata els aventurers i aventureres poden recollir la pistola i uns pantalons de cuir).

Cinvic, gran apòstata del Concili Fetiller (mida llegendària):

Aquest npj està subjecte a les següents regles: gana, set, fred, calor, cansament, verí i sagnat.
És un humà.


Regles especials d’en Cinvic, gran apòstata del Concili Fetiller: aquest pnj pot llençar qualsevol conjur del saber, de la mort i/o l’obscuritat fins a nivell 6. Provoca deliri.

Equip:  pistola, pistola de plasma, espasa bastarda i  vestimenta completa de cuir.
Recompensa: una de les tres armes mencionades així com una peça de la vestimenta de cuir. (Ex: en caure els aventurers i aventureres poden recollir la pistola i uns pantalons de cuir).
El llibre de les runes del gel.
700 punts d'experiència.


Car’hon-hara,  la gran aberració de sota el gel (mida llegendària):

Ésser tentacular antediluvià, de dos grans ulls, que  es troba en un estat d’hibernació sota el gel del planeta Goblin. Històries dels antics habitants del planeta es refereixen a ell com el que es menjara el món.



Regles especials d’en Car’hon-hara: aquest pnj pot llençar qualsevol conjur del saber, de la mort i/o l’obscuritat. Provoca deliri.
Recompensa:  1500 punts d'experiència.






No hay comentarios:

Publicar un comentario

Goblin Experiènce

Goblin Experience             Per arribar més enllà de qualsevol límit Un pack extrem on la lectura mai no t'ha portat,  t'a...